5 уреда за ефективна тренировка в ограничено пространство у дома

5 уреда за ефективна тренировка в ограничено пространство у дома

Есента вече е факт, това води след себе си значително повече прекарано време у дома, по-малко разходки на открито, по-малко движение и спорт. На хората, които са любители на фитнеса и залите, едва ли ще повлияе това, но има и такива, които не обичат залите. Много хора не се чувстват комфортно и предпочитат да избягват такъв тип места. Но ако все пак желанието за спорт и грижа за себе си не отсъства, спокойно можем да си обзаведем един малък фитнес кът в домашна обстановка. Какво ни е нужно и как да съобразим с пространството с което разполагаме?

Лесно е ако имаме широко пространство и могат да се поставят фитнес уреди, но ако апартамента е малък и мястото ограничено, ето към какво да се насочим:

Постелка на първо място – тя се навива и след приключване можем да я приберем под леглото, в някой ъгъл и т.н. Постелката е първото нещо, което да поставим в списъка си с фитнес покупки. Важно е, за да омекотите мястото на което ще правите упражненията и така да избегнете евентуални натъртвания и наранявания.

Фитнес ленти/експандери – Не заемат абсолютно никакво място в дома. Изключително популярни напоследък, високо ефективни помощници в борбата за добрата форма. Лесни за използване, без риск за претоварване на стави и мускули. Всеки се отличава с определено натоварване на което отговаря – от леко до тежко през няколко степени. В зависимост от Вашата форма, можете да изберете и степента на натоварване. Ако ще използвате фитнес ленти за първи път, ориентирайте се към тези с по-слабо съпротивление и постепенно увеличавайте.

Гирички – класическите гирички, всички знаем как да ги използваме и лесно се прибират на всякъде. Тук е важно отново да преценим правилната тежест за нас. Много хора залагат на по-тежки с мисълта, че по-бързо ще постигнат резултати, но това е далеч от истината. Заложете на тежест с която ще можете правилно и ефективно да натоварвате мускулатурата си. Правилният избор на тежест е важен и за това, че е необходимо да изпълнявате упражненията в серии и ако прекалите с тежестта, още след първата ще сте капнали и  тренировката няма да е ефективна.

Гимнастическа топка или още наречена швейцарска – много ефективен уред, подценяван от мнозина. Освен като рехабилитационен уред е възможно е изпълнение на голям набор от фитнес упражнения и да се натовари всяка част от тялото – корем, горна и долна част, тренировка на баланс. Приложено клипче с няколко възможни упражнения. Особеност тук е, че веднъж надута, за по-голямо удобство е добре топката да остане надута. Може да я съхранявате в някой ъгъл, върху стол и т.н. Ако решите постоянно да я спадате и надувате, е възможно бързо да Ви омръзне. Много хора използват този тип топки и за стол, тъй като е полезно за хора с проблеми в гръбначният стълб в следствие на продължителна работа на бюро.

Колело/ролер за коремни преси – този уред е много опростен но много ефективен.  Използването му обаче, би било трудно за нетренирани хора. Изисква се развита коремна мускулатура и добър баланс за да може да се изпълняват правилно упражненията без риск от изкривяване и увреждане. Ако все пак решите да го използвате, изгледайте няколко клипчета и започнете с подготвителни упражнения.  Ефективно натоварва мускулите на корема, раменете и гърба. Унищожител на паласките.  Не заема място, уредът е малък и пространството, което е необходимо за изпълняване на упражненията е минимално, събирате се в рамките на постелката.

Разгледайте дребни уреди за дома

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *